Zasady zdrowego grillowania

Zasady zdrowego grillowania
Facebook Twitter Plusone

Grillowanie to jeden z najpopularniejszych sposobów spędzania wolnego czasu w porze wiosenno-letniej. Ostatnio wiele słyszy się o szkodliwych kwestiach dotyczących właśnie tego sposobu przyrządzania posiłków. O czym trzeba pamiętać, by grillowanie stało się zdrową przyjemnością?

Rozpałka

W żadnym wypadku nie może być nią ropa, parafina, stare gazety, kartony i inny papier, który może zawierać toksyny. Dobrym wyborem okaże się węgiel drzewny lub drewno pochodzące z drzew liściastych (iglaste nasączone są rakotwórczą żywicą). Jeżeli istnieje taka możliwość, świetnie jest z niej całkowicie zrezygnować.

Potrawy

Wołowina może okazać się zbyt tłusta. Mniej kaloryczną alternatywą będzie pierś z kurczaka, a bardziej niż mięso zdrowsze są ryby i warzywa. Zawsze trzeba pamiętać o marynacie! Pyszności wrzucane na ruszt muszą być świeże, nieodgrzewane. Spalone części należy bezzwłocznie wyrzucać. Ruszt podczas rozpalania grilla musi być pusty (bez potraw) i dokładnie oczyszczony. Jedzenie usadowione na aluminiowych tackach jest jednocześnie chronione przed szkodliwymi oparami.

Przyprawy

Najrozsądniejszym rozwiązaniem będzie całkowita rezygnacja z nich. Jeśli jednak są już konieczne, warto przygotować je samemu, na bazie jogurtu naturalnego i świeżych ziół.

Temperatura

Według specjalistów lepiej jest piec w niższej temperaturze, mimo oznaczającego to dłuższego czasu przyrządzania. Wtedy istnieje gwarancja mniejszej powierzchni spalonego mięsa.

VN:F [1.9.22_1171]
Oceń artykuł
Ocena: 4.0/5 ( głosów: 1)
Zasady zdrowego grillowania, 4.0 out of 5 based on 1 rating

Przeczytaj także:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*


× 6 = dwadzieścia cztery

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>